Tilde



Den 6 maj förlorade mitt kusinbarn kampen mot cancer. Fina fina Tilde är nu den finaste av vattenälvor och flyger fri och lycklig och fri från hemsk sjukdom.
Varför varför ska detta drabba små oskyldig barn?? jag förstår ingenting...
Det enda jag kan komma fram till är att Tilde måste ha varit guds bästa, viktigaste och oersättliga ängel. Därför tog han henne till sig, han klarade inte sig utan henne helt enkelt. Tilde var för stor för vår jord!


Mina tankar är ständigt hos Tildes mamma, min kusin Lovisa och hennes närmaste. Många tårar har rullat nerför mina kinder och jag får en klump i halsen när jag tänker på hur jobbigt du har det Lovisa! älskade kusin jag hoppas du finner ro i själen igen och att leendet hittar dina läppar återigen! 


Det kom en ängel till vårt hus en natt
Hon gav oss visdom, och en dyrbar skatt.
Med kärleksfulla händer, vår kind hon smekte ömt.
Hon viskade som vinden, som om vi hade drömt.

Låt alla tårar torka för ert barn i natt.
Tänk att tiden hon var nära är en livets skatt.
Jag lovar att vi vårdar henne ömt tills det är tid,
för er att åter mötas och själarna får frid.

Okänd författare


Tilde må ha förlorat kampen mot cancer men vi kan hjälpa henne nå målet med hennes insamling till barncancerfonden!!
http://www.barncancerfonden.se/Gavor-Bidrag/Egen-insamling/Insamlingar/tildes-insamling/

Tänd gärna ett ljus för Tilde på hennes minnessida!
http://www.evigaminnen.se/minnessida/tilde-andersson

♥Sov gott och vila i frid finaste Tilde!!♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0